Első hét

2022. 07.10-07.17.

Vasárnap kora reggel Szilvike férje vitt fel minket Budapestre, ahonnan a Flixbuszunk indult.
Kényelmesen utaztunk, Ljubljanában kevés várakozás után átszálltunk, és este hat órára értünk Rovinjba. Hosszú volt az út, de tele voltunk várakozással, beszélgettünk, és örömmel láttunk ismerős arcokat a tavalyi firenzei képzésről.
Rovinj első látásra elbűvölt minket! Az óváros felé indultunk, a szűk macskaköves sikátorokon át húztuk a bőröndjeinket. A GPS nehezen tájékozódott itt, de végül ott álltunk az adott cím előtt. Hiába várakoztunk, a szállásadó nem ért oda. Újra hívtuk, próbáltuk elmagyarázni hol vagyunk. Az egyik felszolgáló felajánlotta a segítségét, és lejátszódott az a filmbéli jelenet, hogy öt méterre egymástól beszélünk telefonon. Így találtuk rá a szállásunkra.

Ekkor jött sírva egyik utastársunk, mert tönkrement a bőröndje, és a GPS szerint 100 méterre van a szállása, mégsem találja. Segítettünk neki, még a helyi szállásadónk is háromszor körbejárta a tömböt, mire megtaláltuk az apartmanját. Barbi egyedül érkezett Csepelről, az én csoporttársam lett a matematika képzésen, jól összebarátkoztunk, egész héten velünk együtt töltötte a  szabadidejét.

Az apartmanunk, az Óváros szívében volt, pár lépésre a fő utcától, és tíz perc sétára az iskolánktól.

Hétfőn reggel fél nyolcra mentünk az iskolába. Régi ismerősként szeretettel fogadott minket Kriszta, megmutatta a termünket.
Mindennap 8.15-től, 11.30-ig matematika képzésem volt: "Engedd, hogy csináljam, 1-2. osztály" címmel. Egy óra ebédidő után, fél 1-től 14 óráig angol tanfolyamon vettem részt.
Nagyon örülök, hogy matematikából ismét Oravecz Márta volt a képzésvezetője. A téma mellett, az ő személye miatt választottam ezt a kurzust. Nagy tudású, rendkívüli tapasztalattal rendelkezik, és ezt szeretettel, humorral a hivatása iránti alázattal ossza meg velünk.
Ez a módszer, a Varga Tamás-C. Neményi Eszter-Oravecz Márta matematika tanítási módszere, amely a valóságból kiinduló, cselekvő tapsztalatszerzésen alapul, sokféle érzékeléssel (nemcsak látás, hanem tapintás, mozgás, hallás) ad egységes, és széles alapozást, mindig az életkori sajátosságok figyelembevételével.
Kodály híres mondását felhasználva: "A zene mindenkié!" , mi azt mondjuk: "A matematika mindenkié" .
A sokféle tapasztalattal, és cselekedtetéssel kialakul a KÉP A FEJBEN, ami hozzásegít a számfogalom kialakulásához, a műveletek végzéséhez, a logikai gondolkodást igénylő feladatok megoldásához.
Megtanultuk, a színes rúdat és a logikai lapokat szinte minden témakör feldolgozásánál használhatjuk, de nagyon sok tárgyat tudunk gyűjteni a környezetünkből, amik a megértést szolgálják. Dobókockák, szívószálak, tojástartók, csipeszek, kupakok, gumik, szalagok, fogpiszkálók, legók, gyufaszálak, saját készítésű számegyenesek, mind-mind a megértés eszközei lehetnek. Nagyon sok játékot tanultunk, amelyeket a matematikai órákon játszhatunk: babos játék, zsákos játékok, csörgető, tenzi, rácsapós játék, fordított barkóba, hogy csak néhányat említsek. A legtöbbet mi is eljátszottuk, és nagyon jól szórakoztunk. Hiszen ennek a módszernek fontos célkitűzése az örömteli tanulás, amit mi is megtapasztaltunk.

Ebéd után kezdődött az angol tanfolyam. Nagy meglepetésünkre, a tanárnőnk Erika Folo kitűnően beszélt magyarul, mert az édesanyja magyar anyanyelvű. Csak akkor szólalt meg magyarul, ha szükséges volt, de ez nekünk nagy könnyebbséget jelentett a megértésben. Nagyon szerettem az angol órákat, sokat gyakoroltunk, javította a kiejtésünket, segített a meglévő ismereteink rendszerezésében.
Magdikával egyszerre végeztünk, iskola után, mindig pihetünk a szállásunkon, mert nagyon meleg volt. Szilvikét megvártuk, aki négy órára ért haza, és akkor együtt fedeztük fel Rovinjt. Sokat sétáltunk a megunhatatlan óvárosban, még az utolsó napokban is találtunk ismeretlen utcákat.
Béreltünk kerékpárt, amivel végig jártuk a partvonalat, ami mindig más arcát mutatta. Gyönyörű strandokon jártunk, időnként meg is mártóztunk. Volt olyan délutánunk, hogy a parton napoztunk, fürödtünk, pihentünk.
A hét legemlékezetesebb napja a szombati hajókirándulás volt. Három hajóval jártuk körül a környező szigeteket, a mi hajónkon egy harmónikás énekelt. Az egyik sziget mellett megálltunk, többen ugráltak, és fürödtek a tengerben. Nagyon jó hangulat volt, ebéd után sokat beszélgettünk, napoztunk, és közben csodáltuk az elénk táruló gyönyörű tengert.